30 Haziran 2014 Pazartesi

Ramazan Pidesi

Herkese merhabaa... Herkese rahat bir ramazan ayı dilerim. Oruç tutmanın oldukça zor olduğu aylarda yemekle arası olmayan ben bile kendimi ordan oraya atıyorum. Benimki susuzluk sorunu... Açlığa dayanamayanlara Allah yardım etsin :) Mümkün olduğunda bu zamanını evde geçirmeye çalışın evde oyalanacak bir şeyler olduğunda zaman daha hızlı geçiyor.. Mesela beeen dün üşenmedim Ramazan Pidesi yapmaya giriştim. Ramazan denince akla ilk gelenlerden olan pideyi de yapacağım aklıma gelmezdi doğrusu. İnternette denk geldiğim tarifi gün geçmeden denedim ve açıkçası ben bile bu kadar güzel bi sonuç beklemiyordum. Tabiiki gidip fırından almak varken neden uğraşayım diyebilirsiniz ama yapımı gerçekten çook kolay ve sonuç o kadar güzel çıkınca "İyiki yapmışım!" diyor insan. Denemeye değer...


Malzemeler: 
-1 su bardağı su
-1 paket kuru maya (11 gr.)
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı şeker
-2 çorba kaşığı sıvıyağ
-3-3,5 bardak un
Üzeri İçin,
-1 yumurta sarısı
-2 çorba kaşığı süt
-2 çorba kaşığı sıvıyağ
-Susam ve çörek otu

Yapılışı:
Bir yoğurma kabına şekeri ve kuru mayamızı alıp ardından suyu ekleyip karıştırıyoruz.  Tuzu, sıvıyağı ve unu da ekleyip iyice yoğuruyoruz ve yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamuru bir süre üzerine nemli bez örterek mayalanması için bekletiyoruz. Mayalanan hamurumuzu 2 parçaya bölüyoruz. Böldüğümüz parçaları beze yapıp elimizle büyütüyoruz şekil veriyoruz ve yağlı kağıt serili tepsiye alarak üzerine bıçakla kesikler atıyoruz. Üzeri için yumurta sarısını, sütü ve yağı karıştırıyoruz ve pidelerimizin üzerine sürüyoruz. Susam ve çörek otu da serptikten sonra 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. 

Afiyet Olsun! :)

0 yorum:

Yorum Gönder